18e Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal Zaterdag 6 April 2024

wintertraining2023

After movie Veenendaal-Veenendaal 2023

By Mitchell Vink, DroneValley Veenendaal, 0619802975 / 0636541310 - https://www.instagram.com/_dronevalley_/

Ledenvoordeel

jeugd11

Leden van AXA kunnen bij verschillende bedrijven hun voordeel doen. Spullen voor je fiets en dat je haar goed zit. Lees meer...

PERSBERICHT

Op donderdag 14 november wordt de Stichting Mountainbiken Utrechtse Heuvelrug opgericht door Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Utrechts Landschap en de Nederlandse ToerFiets Unie. De oprichting gebeurt in nauwe samenwerking met Staatsbosbeheer. De feestelijke oprichting is tussen 10.00 en 11.00 uur in het informatiecentrum Tabaksschuur Amerongen van Utrechts Landschap (Veenseweg 8 in Amerongen).

De stichting werkt aan het verbeteren, vernieuwen en verlengen van mountainbikeroutes. Aanleiding is dat op de Utrechtse Heuvelrug wandelaars, fietsers, mountainbikers, ruiters en andere recreanten soms hinder ondervinden van elkaar, omdat routes elkaar kruisen. Mountainbikers geven aan dat de routes onvoldoende lengte hebben en soms van onvoldoende kwaliteit zijn, waardoor buiten de routes wordt gereden. Betere en langere routes moet dit in de toekomst voorkomen.

Er wordt gestart in het gebied tussen Leersum en Rhenen. Sinds 2012 werken Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Staatsbosbeheer, Utrechts Landschap, Nederlandse Toer Fiets Unie en de fietssportverenigingen uit de regio (AXA Valleirenners, DTC en TTV) al samen aan de verbetering van mountainbikeroutes op de Utrechtse Heuvelrug. Deze organisaties richten zich op de terreinen van Staatsbosbeheer en Utrechts Landschap. De ambitie is om de mountainbikeroutes op heel de Utrechtse Heuvelrug te verbeteren.

Het eerste resultaat van de Stichting is een ontwerp van de verbeterde routes door Tracks & Trails eind 2013. Daarna start het werven van sponsoren voor de aanleg van deze routes. Vrijwilligers van de drie fietsverenigingen zullen zich samen met een groep vaste gebruikers van de mtb-routes inzetten om de routes aan te leggen en te beheren. In de loop van 2014 wordt een vignet voor mountainbiken op de Utrechtse Heuvelrug ingevoerd, hiermee kan de gebruiker een bijdrage leveren aan een kwalitatief hoogwaardig routenetwerk.

De Stichting Mountainbiken Utrechtse Heuvelrug is gehuisvest bij Projectbureau Vallei&Heuvelrug, Burgemeester Royaardslaan 1 3925 ZJ Scherpenzeel (telefoon: 033-2776390). Voor vragen kunt u terecht bij Renske Zwart, secretaris Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, 06-18300583 of Martine van Delft, projectleider mtb-routes, 06-27082395.

01-Stichting-Mountainbiken-Utrechtse-Heuvelrug 02-Stichting-Mountainbiken-Utrechtse-Heuvelrug

Contactpersoon Mtb de Heuvelrug Bert Lam samen met NTFU directeur Arjan de Vries Ondertekening Mountainbike intentieverklaring Utrechtse Heuvelrug.

Lid worden van AXA?

DSC 2826

Lid worden kan vanaf 7 jaar! Ben je geïnteresseerd in wielrennen of mountainbiken en je wilt dat graag in groepsverband doen? Dan ben je bij AXA Valleirenners op de juiste plaats. Kom gerust een paar keer kijken of gratis meedoen om het te proberen.

Vergunning heuvelrug

vergunning heuvelrug

Mountainbikers op de Utrechtse Heuvelrug hebben een MTB-VIGNET nodig om er te kunnen fietsen. Met de inkomsten wordt het onderhoud en de aanleg van fietsroutes betaald.